Новини

Бізнес на чистих руках: як побудувати свою справу після корпоративної кар'єри

Микола Вірьовкін, засновник компанії - лідера, що виробляє антисептичні засоби в Україні «Він Стрім»
Ви перейшли в ритейл із банківської сфери. Чому зробили такий вибір? І як народилася ідея виробляти саме засоби дезінфекції?
Коли в 2013 році почалася банківська стагнація, я працював начальником управління продажів у Головному офісі великого системного банку. На той момент я мав за плечима близько 13 років у банківській сфері - пройшов шлях від економіста другої категорії відділення до начальника управління в одному з найбільших банків країни.
Я завжди кажу, що де б ти не працював, для початку непогано попрацювати в банку, тому що банк — це системно-структурна прогресивна компанія, особливо будь-який банк із топ-10. Банк вчить системності в роботі, масштабу, охопленню і підходам.
У 2013 році мені було 35 років, і у мене вже давно з’явилося бажання спробувати себе в реальному секторі. На запрошення свого приятеля я перейшов у приватний бізнес, компанія займалася, в тому числі, оптовим продажем розчинників на спиртовій основі. Тому я і знаю добре цей ринок, знаю компоненти. І вже в той момент у мене була ідея виробляти дезінфікуючі засоби на спиртовій основі. Тоді в Україні був великий дефіцит, і багато українців, які їздили за кордон, привозили дезінфектори для рук звідти. Там вже ця тема була популярна, і кожна людина мала санітайзер у сумці.

Виробництво засобів дезінфекції - бізнес, який вимагає залучення рідкісних фахівців. Чи відчуваєте ви дефіцит кадрів і як підбираєте персонал?
Наша компанія співпрацює з провідними хіміками-технологами в Україні, які спеціалізуються на тематиці дезінфікуючих засобів і косметики. І це відбивається на результаті роботи — наших гелях, кремах для рук, дезінфікуючих рідинах. Їх загальна відмінна риса — винятково хороша дія на шкіру рук і поверхонь, які обробляються, приємний запах.
Над запахами працюю, в тому числі, особисто я. Серед тисяч запропонованих різних есенцій, запахів вибираю ті, що будуть працювати саме з нашими продуктами. Десятки тисяч компаній і мільйони клієнтів, які кожен день користуються нашою продукцією, можуть підтвердити що вона має гарний запах, не різкий, приємний, і не пересушує шкіру рук.

Наскільки часто ви зустрічаєте на ринку неякісні або підроблені санітайзери? Як боротися з підробками?
Неякісних засобів на ринку України дуже багато.
Я би розділив їх на абсолютно неякісні та ті, які зроблені непрофесійними компаніями. У останніх можуть бути санітарно-гігієнічні висновки, але зроблені наспіх. Вони випускають засоби, у яких абияк підібрана неприємна віддушка, що подразнює шкіру рук, високий рівень pH. Вони погано діють на шкіру рук, і таких на ринку практично більше половини.
Ми у себе в компанії зробили ряд заходів для захисту від підробок. По-перше, наша продукція упакована в коробки, заклеєні фірмовим захисним скотчем з логотипом компанії ТОВ Він Стрім. Наш фірмовий логотип — крапля з рукою і назва Клін Стрім, це захищена назва і захищений логотип. У нас є сертифікат міністерства економіки, відповідно, присутність цього знака на упаковці означає, що продукт виготовлений нами, і з великою ймовірністю можна сказати, що це не підробка.
Крім того, у нас є система сертифікованих дилерів, і ми ретельно підходимо до питання відбору партнерів, які займаються дистрибуцією нашого товару.
На жаль, ми не застраховані від підробок навіть у цьому випадку. Бувало таке, що, клієнти, коли банки з дозатором спустошувалася, просто доливали туди незрозумілі рідини з поганим запахом або якісь мильні розчини. В такому випадку ми, звичайно, інформуємо наших партнерів, кінцевих споживачів про те, що вони порушують норми санітарно-гігієнічних наказів Міністерства охорони здоров’я. Від таких випадків ніхто не застрахований, і я вважаю, що правильно, коли відвідувач магазину або кафе звертає увагу на те, що в банку Клін Стріма незрозумілий продукт, і повідомляє адміністрації закладу, про те, що такий продукт у них стоїть.
Хочу звернути увагу, що за підрахунками нашої компанії щодня наш продукт використовують близько мільйона людей по всій країні.
Чи легко в Україні бути «білим бізнесом»?
На жаль, будь-якому «білому» бізнесу в країні доводиться зіштовхуватися з різними негативними факторами, які останнім часом посилилися.
Очевидно, що успіх нашої компанії, наших брендів, наша щоденна робота не дає спокою конкурентам. Ми постійно стикаємося із недобросовісною конкуренцією — з безліччю замовних статей, спрямованих проти нас. Вони не мають жодної підстави і містять викривлену і брехливу інформацію. В даному випадку ми боремося виключно законними методами, йдемо правовим шляхом і подаємо до суду.
Так, ми подали позовну заяву проти посадових осіб однієї компанії, які у себе на сайті публікували неправдиву інформацію про нас, і які, навіть не дивлячись на надані їм матеріали, документи, що підтверджують легітимність дії нашого бізнесу, продовжили публікацію негативних статей. Подальше рішення — вже за судом. Ми сподіваємося, що суд прийме справедливі заходи щодо захисту наших ділової репутації, честі та гідності.
Новини